Τα Social Media στην υπηρεσία των Personal Trainers!

Όλη μέρα ανεβάζετε posts, τα διαφημίζετε, κάνετε like & share,  σχολιάζετε άλλα posts, ακολουθείτε άλλους χρήστες, κλπ κλπ… 

Υπήρξε μια εποχή που, αν θέλατε να μοιραστείτε σκέψεις, απόψεις ή πληροφορίες με ένα κοινό, εκτός του άμεσου κοινωνικού σας κύκλου, μπορούσατε μονο μέσω των μέσων μαζικής ενημέρωσης (ραδιόφωνο, τηλεόραση, τύπος), τα οποία όμως θα σας χρέωναν πολύ ακριβά για τη διαφήμιση.

Σήμερα, χάρη στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (social media) και τα πολυμέσα, μπορείτε να μοιράζεστε τις εμπειρίες σας, τις σκέψεις σας και τους στοχασμούς σας αμέσως με οποιονδήποτε έχει πρόσβαση στο Internet. Αρχικά, αναπτύχθηκαν ως ένα μέσο με πιο αποτελεσματική αλληλεπίδραση online και αυτή τη στιγμή, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν ένα ισχυρό διαφημιστικό μέσο για την επικοινωνία των επιχειρήσεων με τους δυνητικούς πελάτες τους, ενώ παράλληλα έχουν καθιερωθεί ως ξεχωριστό brand.

Σύμφωνα με έρευνες για την Επιστήμη και την Τεχνολογία, περίπου το 65% των ενηλίκων και περίπου το 81% μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων χρησιμοποιούν τα social media κυρίως για τη διαφήμιση.

 

Πώς όμως μπορούν τα social media να βοηθήσουν όσους ασχολούνται επαγγελματικά με το Fitness;

-          Με ορθή χρήση των social media αυξάνετε την επικοινωνία σας με δυνητικούς πελάτες και διαφημίζετε αποτελεσματικά το brand σας με ένα χαμηλό κόστος .  

-          Όταν όμως τα χρησιμοποιείτε καταχρηστικά ή χωρίς στρατηγική, θα είναι χάσιμο χρόνου με σοβαρό ενδεχόμενο να βλάψετε τελικά την επιχείρησή σας.

Αν ήδη έχετε επιλέξει τα social media ως μέσο προβολής και διαφήμισης της επιχείρησής σας, καλό θα ήταν να κάνετε τρεις ερωτήσεις για να καθορίσετε εάν χρησιμοποιείτε αυτό το πολύτιμο εργαλείο αποτελεσματικά:

1)      Ποιά είναι τα καθοριστικά χαρακτηριστικά του brand σας;

2)      Ποιοί είναι οι τρέχοντες δυνητικοί πελάτες που στοχεύετε να προσεγγίσετε μέσω των social media;

3)      Χρησιμοποιείτε εργαλεία μέτρησης της αποτελεσματικότητας των social media σας;

Ας εξετάσουμε πώς μπορούν τα παραπάνω τρία «φίλτρα» να μεγιστοποιήσουν τη δύναμη των social media για την επιχείρησή σας και να αποφευχθούν οι παγίδες.

 

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ BRAND ΣΑΣ;

Κάθε επιτυχημένη εταιρεία έχει ένα όραμα, μια αποστολή και ένα motto. Αυτή η σύντομη, περιεκτική περίληψη μετατρέπει τις προθέσεις, τους μηχανισμούς και τις αξίες της εταιρείας σας σε λέξεις. Καθορίστε τους στόχους σας για να είναι πιο αποτελεσματική η προσπάθειά σας.

-          Ποια είναι η επιχείρησή σας και τι εκπροσωπεί;

-          Τι είναι αυτό που κάνει το δικό σας brand μοναδικό;

-          Τα social media εξυπηρετούν τον αρχικό σκοπό – όραμα της εταιρείας σας; Φροντίστε να μην αναλώνεστε με θέματα που δε συνάδουν με το όραμα της επιχείρησής σας, καθώς μπορεί ακούσια να προκαλέσετε σύγχυση σε δυνητικούς πελάτες και τελικά να φέρετε τα αντίθετα αποτελέσματα.

-          Ξεχωρίστε το κοινό σας… Δε γίνεται να απευθύνεστε σε όλους, οπότε μη φοβάστε να κάνετε αισθητή τη διαφοροποίησή σας!

 

2) ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΤΡΕΧΟΝΤΕΣ ΔΥΝΗΤΙΚΟΙ ΠΕΛΑΤΕΣ ΠΟΥ ΣΤΟΧΕΥΕΤΕ ΝΑ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΤΕ ΜΕΣΩ ΤΩΝ SOCIAL MEDIA;

Κάποτε, η βιομηχανία του Fitness είχε στόχο κυρίως τη δημιουργία του super body! Σήμερα, οι σημαντικοί χώροι άσκησης και οι πελάτες που επιλέγουν το personal training έχουν μια περισσότερες ανάγκες και στόχους. Είναι σημαντικό λοιπόν να καθορίσετε κάποια βασικά στοιχεία του target group της επιχείρησής σας.

-          Ποιά είναι το εύρος της ηλικίας του group των πελατών που απευθύνεστε;

-          Έχουν οικογένειες;

-          Ποιά είναι τα βασικά χαρακτηριστικά του τρόπου ζωής τους;

-          Ποιές είναι οι πιο σημαντικές προσπάθειες που έχουν κάνει για την υγεία τους;

-          Ποιός είναι ο ρόλος της άσκησης στη ζωή τους;

Εάν για παράδειγμα, ο στόχος σας μέσω των social media είναι να προσελκύσετε μόνο άτομα ηλικίας 18 έως 25 ετών, mottos όπως “Super Body”, “Six-Pack Abs”, μπορεί να είναι δελεαστικά και να πετύχετε να τους προσεγγίσετε. Αν όμως το κοινό που στοχεύετε έχει οικογένεια, ασχολείται με την καριέρα του και έχει γενικά πολλές υποχρεώσεις, θα πρέπει να βρείτε κάτι άλλο για να τους κεντρίσετε το ενδιαφέρον.

Είναι σημαντικό να κατανοήσετε τις ανάγκες των πελατών που στοχεύετε να αποκτήσετε, ώστε να χρησιμοποιήσετε τα social media για να δημοσιεύσετε τα πράγματα που είναι σχετικά με αυτές. Αυτό ενισχύει το brand σας, διευρύνει την απήχησή σας στο target group σας και δημιουργείται μια σχέση εμπιστοσύνης, αφού δείχνετε ότι στοχεύετε στη δική τους καλύτερη «εξυπηρέτηση».

 

3)      ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΕ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΜΕΤΡΗΣΗΣ ΤΗΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣΤΩΝ SOCIAL MEDIA ΣΑΣ;

Όλοι θέλουμε να "αρέσουμε". Όταν δημοσιεύετε κάτι στα social media , περιμένετε την κοινωνική αποδοχή με λαχτάρα, καθώς νιώθετε ότι γίνατε αποδεκτοί. Ωστόσο, εάν ο στόχος σας με τα social media είναι να οικοδομήσετε ένα brand, η έγκριση αυτή πρέπει να οδηγήσει και κάπου αλλού πέραν του να σας κάνει να αισθάνεστε καλά.

Οι περισσότεροι επαγγελματίες του Fitness θα μπορούσαν να ισχυριστούν ότι ο μόνος στόχος τους είναι να αποκτήσουν περισσότερους πελάτες ή να αναπτύξουν την επιχείρησή τους. Για κάποιους άλλους όμως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα μπορούσαν να έχουν στόχο να δημιουργήσουν μια μικρή κοινότητα με τα ίδια ενδιαφέροντα. Αναλόγως το στόχο σας, θα πρέπει να αξιοποιήσετε το χρόνο και την ενέργεια που θα αφιερώσετε στα social media σας. Συχνά η αφοσίωση της συγκεκριμένης ομάδας που έχετε δημιουργήσει κάνει το brand σας γνωστό και όταν έρθει η κατάλληλη στιγμή οδηγεί στην πώληση.

Εμείς απλώς σας παρουσιάσαμε ένα ισχυρό «οδικό χάρτη» για να καθορίσετε εάν η τρέχουσα χρήση που κάνετε μέσω των social media, σας βοηθά ή σας βλάπτει. Πάρτε το χρόνο σας για να δημιουργήσετε μια στρατηγική που θα ενισχύσει την παρουσία της επιχείρησής σας και θα σας επιτρέψει να αλλάξετε περισσότερες ζωές! Enjoy the fitness journey!

 

Καλή επιτυχία!