Τα 5 στοιχεία που χαρακτηρίζουν έναν Personal Trainer... επιτυχημένο!

Για να χαρακτηριστεί ένας Personal Trainer επιτυχημένος, υπάρχουν αρκετές παράμετροι που παίζουν ρόλο. Δεν χαρακτηρίζεται αποκλειστικά από τον αριθμό μαθημάτων των πελατών του, μάλλον καθορίζεται από τον τρόπο που προπονεί, ώστε παρόλο που κάνει την παρουσία του περιττή, έχει το παράδοξο αποτέλεσμα να προκαλεί στους πελάτες του την ανάγκη να τον θέλουν περισσότερο. Επιπλέον, χαρακτηρίζεται από την κατάρτισή του να εξυπηρετήσει καλύτερα τους ανθρώπους που χρειάζονται τη βοήθειά του περισσότερο. Με δεδομένη την αναγκαία κάλυψη της παρούσας αγοράς, που δεν εξυπηρετείται πλήρως, είναι βέβαιο ότι θα οδηγήσει σε μια σταθερή ροή πελατών για τις επόμενες δεκαετίες.

 

Σας παρουσιάζουμε τα πέντε βήματα για να γίνει κανείς επιτυχημένος Personal Trainer:

 

1. Καθοδηγήστε...

Ένας επιτυχημένος Trainer αναπτύσσει την επιθυμία του πελάτη του για την άσκηση, καθώς και την ικανότητα να τη συνεχίσει, ανεξάρτητα από τον ίδιο τον Trainer. Το θέμα δεν είναι να κάνει κάποιος μια σκληρή προπόνηση και να επιβραβεύει ότι έκανε "καλή δουλειά" , ακόμη και αν δεν είναι. Οδηγώντας κάποιον στο Fitness, σημαίνει πως θα πρέπει να χρησιμοποιήσει κανείς αυτό που προκαλεί ενδιαφέρον στον πελάτη, ώστε να κινητοποιηθεί από ένα εσωτερικό κίνητρο για τη βελτίωση της φυσικής του κατάστασης. Πρόκειται πραγματικά για διδασκαλία και όχι για προπόνηση. Κάντε τον εαυτό σας περιττό και ένα αστείο πράγμα θα συμβεί: οι πελάτες σας θα προοδεύσουν όπως ποτέ πριν. Θα συνεχίσουν να κάνουν ακόμα όλη τη δουλειά, αλλά εσείς θα πάρετε όλα τα εύσημα. Και αυτό θα συμβεί επειδή θα έχετε βοηθήσει τους πελάτες σας να ασχοληθούν ενεργά με την άσκηση και όχι μόνο επειδή έκαναν όλες τις ασκήσεις που τους δείχνατε. Όταν καταφέρετε να αλλάξετε τον τρόπο σκέψης και την στάση των πελατών σας απέναντι στο Fitness, τα σώματά τους αναπόφευκτα θα αλλάξουν και αυτά.

 

2. Αλλάξτε τον μύθο "θερμίδες που λαμβάνουμε με θερμίδες που καταναλώνουμε"...

Τα χειρότερα ψέματα είναι εκείνα που περιέχουν περισσότερο από μια δόση αλήθειας. Υπάρχουν πάρα πολλοί Trainers, ακόμη και ακαδημαϊκοί, οι οποίοι αν και γνωρίζουν καλύτερα, εξακολουθούν να προωθούν αυτή την επικίνδυνη ιδέα. Οι αμετάβλητοι νόμοι της φυσικής και της θερμοδυναμικής κάνουν το παραπάνω μύθο μια αναξιόπιστη αλήθεια, αλλά το πρόβλημα είναι ότι οι άνθρωποι έχουν αυτο-επίγνωση. Αυτή η φαινομενικά μικρή ψυχολογική αλήθεια έχει τεράστιες επιπτώσεις για τη βιολογία μας.

 

Για παράδειγμα, το 2011 το Πανεπιστήμιο του Γέιλ έδειξε ότι η πεποίθηση που είχε ένα άτομο για το αν μια τροφή ήταν υγιεινή ή όχι, έδειξε να επηρεάζει την ορμονική αντίδραση του σώματός του σε αυτή την τροφή. Οι ερευνητές έδωσαν στους ανθρώπους το ίδιο ακριβώς ρόφημα, που ήταν χαρακτηρισμένο είτε ως υγιεινό είτε ως πλήρες, με ετικέτες των διατροφικών συστατικών που ήταν ψεύτικες (το υγιεινό ρόφημα έγραφε ότι περιείχε λιγότερες θερμίδες από ό,τι πραγματικά περιείχε, ενώ το πλήρες ρόφημα έγραφε ότι περιείχε περισσότερες θερμίδες από ό,τι πράγματι περιείχε συνολικά). Μετά την κατανάλωση του "υγιεινού" ροφήματος, υπήρχε λιγότερη καταστολή της ορμόνης γκρελίνης, ενώ μετά την κατανάλωση του "πλήρους" ροφήματος, η καταστολή της γκρελίνης αυξήθηκε. Αυτό σημαίνει ότι οι συμμετέχοντες πείνασαν νωρίτερα μετά την κατανάλωση του "υγιεινού" ροφήματος, ενώ δεν πείνασαν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα μετά την κατανάλωση του "πλήρους" ροφήματος. Όταν τα επίπεδα γκρελίνης είναι αυξημένα, το άτομο νιώθει πεινασμένο. Η γκρελίνη πηγαίνει πάντα προς τα κάτω μετά το φαγητό, αλλά πηγαίνει λιγότερο κάτω αν καταναλώσει κανείς λιγότερες θερμίδες και, αντιστρόφως, κατεβαίνει περισσότερο όταν καταναλώνουμε περισσότερες. Δεν μπορεί να υποτιμηθεί το γεγονός ότι δόθηκε το ίδιο ακριβώς ρόφημα κάθε φορά με τη μόνη διαφορά ότι ήταν χαρακτηρισμένο διαφορετικά. Η πεποίθηση του θερμιδικού περιεχομένου του ροφήματος επηρέασε την ανταπόκριση των συμμετεχόντων, γεγονός που θα ήταν αδύνατο στον απλοϊκό κόσμο της εξίσωσης της ενεργειακής ισορροπίας.

 

Το συμπέρασμα είναι πως εάν πιστεύει κανείς ότι κατανάλωσε κάτι υγιεινό, θα πεινάσει νωρίτερα. Σε μελέτες θερμοδυναμικής στη φύση και στο εργαστήριο της φυσικής, αυτό δεν συμβαίνει. Οι άνθρωποι έχουν τη μοναδική ικανότητα να συλλογιστούν συνειδητά τον κόσμο και το φαγητό που τρώνε.

 

3. Χρησιμοποιήστε ό,τι λειτουργεί στον πελάτη σας...

Μην είστε ο "ΜΜΑ τύπος" ή "το κορίτσι των kettlebells". Μην αφήνετε ποτέ τον εξοπλισμό ή τα "εργαλεία" που χρησιμοποιείτε να χαρακτηρίζουν εσάς και την προπόνησή σας. Αντί αυτού αφήστε τα αποτελέσματα που θα έρθουν να είναι αυτά που θα σας χαρακτηρίσουν. Η προπόνηση με μια περιορισμένη επιλογή εξοπλισμού ή μεθόδων, περιορίζει τις ικανότητές σας , την επαγγελματική σας ανάπτυξη και τη δημιουργικότητά σας. Ορισμένα είδη εξοπλισμού δεν θα λειτουργήσουν σε μερικούς πελάτες, μερικές φορές απλώς επειδή δε θα τους αρέσει. Το ίδιο ισχύει και για την τεχνολογία. Υπάρχουν κάποιες καταπληκτικές συσκευές για παρακολούθηση - μέτρηση της απόδοσης και άλλες διαθέσιμες εφαρμογές, αλλά δε θα τις επιλέξουν όλοι οι πελάτες σας. Κάποιοι θα θέλουν να αγκαλιάσουν οποιαδήποτε τεχνολογία τους προτείνετε και άλλοι δε θα θέλουν άλλο ένα gadget να διαχειριστούν. Χρησιμοποιήστε ό,τι βοηθά την πορεία των πελατών σας προς την άσκηση όσο το δυνατόν ομαλότερα. Μόνο να κάνει προπόνηση είναι αρκετά δύσκολο.

 

Ξεφύγετε από τις κλασικές εκπαιδευτικές μεθόδους, τους εξοπλισμούς και την τεχνολογία και προσαρμοστείτε στις ανάγκες των πελατών σας, όχι αντίστροφα.

 

4. Διδάξτε την κίνηση πρώτα...

Δύο γεγονότα για τον κόσμο σήμερα: ένας μεγάλος και αυξανόμενος αριθμός των ανθρώπων που είναι υπέρβαροι ή παχύσαρκοι, και ότι συνολικός αριθμός του πληθυσμού γηράσκει. Οι άνθρωποι θέλουν και χρειάζονται να αισθάνονται καλύτερα τώρα, και θα επιδιώξουν την καλή φυσική κατάσταση, εφόσον μπορούν να χρησιμοποιήσουν την κίνηση ως μέσο για μεγαλύτερη απόλαυση στην καθημερινή ζωή. Βοηθώντας τους πελάτες σας να κάνουν ακριβώς αυτό, θα απαιτήσει μια παραδειγματική αλλαγή, ένα ολοκληρωμένο σύστημα που θα μπορεί να βοηθήσει κάποιον να βρει το σωστό σημείο εκκίνησης για την άσκηση.

 

Αυτό είναι σημαντικό για δύο λόγους:

- Κατ' αρχάς, η μελλοντική επιτυχία των Trainer στον τομέα της φυσικής κατάστασης θα εξαρτηθεί άμεσα από την ικανότητά τους να φτάσουν με επιτυχία τα παχύσαρκα και πιο ηλικιωμένα άτομα, καθώς αυτά οι πληθυσμοί αντιπροσωπεύουν την ολοένα αυξανόμενη και σε μεγάλο βαθμό αναξιοποίητη αγορά. Ιστορικά, οι Trainers έχουν αποτύχει τρομερά στην προσέγγιση αυτών των ομάδων, καθώς δεν τους καταλαβαίνουν και, ως εκ τούτου, αναμένουν να έρθουν εκείνοι σε αυτούς.

 

- Δεύτερον, όλο και περισσότεροι νέοι εκπαιδευτές εισέρχονται στον κλάδο του Personal Training που ήδη κατέχουν τα προσόντα για να φτάσουν με επιτυχία σε αυτές τις αγορές. Ένας σημερινός μαθητής γυμνασίου είναι ο αυριανός νεαρός Personal Trainer, ο οποίος θα εξυπηρετήσει καλύτερα τους πελάτες σας εκτός κι αν αλλάξετε τις προτεραιότητές σας και τις προσαρμόσετε αναλόγως.

 

Αν επικεντρωθείτε στην ανάπτυξη και βελτίωση της κίνησης των πελατών σας στην πορεία τους προς την άσκηση, οι άνθρωποι θα αρχίσουν να νομίζουν ότι είστε κάτι λιγότερο από ένας έμπιστος θεραπευτής. Θα ακούτε συνεχώς "Δεν μπορώ να πιστέψω ότι δεν πονάω" και χωρίς να χρειαστεί να το ζητήσετε, θα σας συστήνουν περισσότερα άτομα από όσα θα μπορείτε να διαχειριστείτε.

 

5. Χρησιμοποιήστε την ένταση με έξυπνο τρόπο...

Είναι απορίας άξιο, πώς γίνεται το ευρύ κοινό να δυσκολεύεται να έρθει σε επαφή με άτομα που εργάζονται στον τομέα της φυσικής κατάστασης. Μερικοί Trainers δυστυχώς θεωρούν ότι το να υπάρχει έντονος πόνος ή άλλες αντενδείξεις (εμετός, αιμορραγία, κλπ) μετά από μια έντονη προπόνηση, είναι κάτι που θα πρέπει να γιορτάζουν. Ο τραυματισμός του σώματος δεν είναι ποτέ κάτι πρέπει να γιορτάζετε. Η ένταση χωρίς εξυπνάδα είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα στον κλάδο του Fitness σήμερα. Γιατί; Επειδή οι άνθρωποι συχνά πιστεύουν ότι πρέπει πρώτα να μπουν σε φόρμα και στη συνέχεια να προσλάβουν έναν Personal Trainer. Πόσο "τρελό" ακούγεται αυτό; Γιατί να αναβάλει κανείς την πρόσληψη του κατάλληλου προσώπου αν δε πειστεί (ή αν φοβηθεί) ότι δεν είναι το σωστό άτομο;

 

Ναι, η ένταση φέρνει αποτελέσματα. Αλλά αν θα είναι χαμηλής / μέσης / υψηλής έντασης εξαρτάται από τον κάθε ασκούμενο ξεχωριστά και έχει να κάνει με το επίπεδο που είναι κανείς όταν ξεκινά την άσκηση. Οι Personal Trainers που προορίζονται να εξαφανιστούν από αυτόν τον κλάδο είναι αυτοί που εξαντλούν τους πελάτες τους από τις έντονες προπονήσεις και χρησιμοποιούν την παραγωγή ιδρώτα, ως μέσο για να δικαιολογήσουν το έξοδο του μαθήματος. Αν είστε το χειρότερο στερεότυπο Personal Trainer, μάλλον θα γίνετε και ένα από τα πρώτα έξοδα που θα μειωθούν όταν τα οικονομικά δεδομένα των πελατών σας αλλάξουν. Απαιτητικές προπονήσεις μπορείτε να βρείτε σε κάθε περιοδικό Fitness, σε sites και σε βιβλία, είναι άφθονες. Η ικανότητα όμως να καθοδηγήσει κανείς τους πελάτες του να ασκούνται έντονα, μέσα από την ανάπτυξη της δικής τους αυτοπεποίθησης, είναι το σημάδι μιας πραγματικής επαγγελματικής ικανότητας που χτίζεται για να διαρκέσει.

 

Τώρα που έχετε το "κλειδί"... προχωρήστε και γίνετε επιτυχημένοι!